Handelsbetingelser for BONELLS GULD – SØLV & URE ApS
Vær obs. på at disse betingelser kun gælder for online salg via webshoppen.
BONELLS GULD – SØLV & URE ApS
Arne Jacobsens Allé 12, butik 105
2300 København S
TLF: +4532620645
CVR: 27640095
Indgåelse af aftale
Når du har lagt en ordre på webshoppen, vil du modtage en bestillingsbekræftelse. Denne mail er alene en kvittering for, at vi har modtaget din ordre. Der er først indgået en bindende aftale mellem dig og webshoppen, når du modtager en ordrebekræftelse. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er webshoppen berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, f.eks. som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer. Hvis det sker, vil du naturligvis blive kontaktet.
Betaling
BONELLS GULD – SØLV & URE ApS modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mastercard.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
BONELLS GULD – SØLV & URE ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
BONELLS GULD – SØLV & URE ApS’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Levering
Forventet leveringstid for din ordre er 1-5 hverdage.
BONELLS GULD – SØLV & URE ApS afsender varer med følgende: Afhentning, GLS – Erhverv, GLS – Privat, GLS – Pakkeshop, PostNord – Privat, PostNord – Erhverv, PostNord – Valgfrit udleveringssted
Fragten bliver beregnet ud fra vægt.
Fragtpriser:
GLS PakkeShop: DKK 45,00
GLS – Omdeling til privat: DKK 75,00
PostNord – Omdeling til privat: DKK 75,00
PostNord – Valgfrit udleveringssted: DKK 55,00
Lokal afhentning – Bonell’s Smykker & Ure i Fields: DKK 0,00
Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.
Du kan opnå fri fragt til pakkeshop ved køb over 499kr.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden. Den 14 dages periode starter den dag, hvor du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter modtagelsen.
Ønske om brug af fortrydelsesret kan gives på mail [email protected]. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder her.
I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den eventuelle forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Det er op til BONELLS GULD – SØLV & URE ApS at vurdere varens stand.
Vi anbefaler kraftigt, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Bonell’s Smykker & Ure
Arne Jacobsens Allé 12, butik 105
2300 København S
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til BONELLS GULD – SØLV & URE ApS i rimelig tid efter du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
BONELLS GULD – SØLV & URE ApS
Arne Jacobsens Allé 12, butik 105
2300 København S
TLF: +4532620645
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Kunde- & Privatlivspolitik
Vi videresælger ikke personlige oplysninger.
For at du kan indgå aftale med BONELLS GULD – SØLV & URE ApS, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse
Vi foretager registreringen og videregivelse af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos BONELLS GULD – SØLV & URE ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Direktøren og de ansatte for BONELLS GULD – SØLV & URE ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige i BONELLS GULD – SØLV & URE ApS er: Bonell’s Smykker & Ure
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos BONELLS GULD – SØLV & URE ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det.
Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til [email protected].
Cookies
På bonells.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på bonells.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.*Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere BONELLS GULD – SØLV & URE ApS’s hjemmeside.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning: https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan klager over produkter sendes til:
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Eller via
Klageportalen for Nævnenes Hus
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.11.2022